2 Ocak 2009 Cuma

Su boreğı


Malzemeler:
6 adet yufka
4 yumurta
2 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı su
içi:
300gr beyaz peynir
1 demet maydanoz, doğranmış


Hazırlanması:
Yumurta, süt, sıvıyağ ve suyu derin bir kapta iyice karıştırın. Yağladığınız büyük boy fırın tepsisine bir yufkayı serin. Taşan kenarları koparın.
Başka bir yufkayı rulo halinde sarıp 7-8cm'lik parçalar halinde kopararak hazırladığınız sütlü karışıma batırın ve yanyana tepsiye dizin.

Diğer bir yufka ile daha aynı işlemi tekrar edin. İç malzemesini yayın. Diğer 2 yufkayı yine parça parça kopararak sütlü karışıma batırıp iç malzemesinin üzerine dizin.


Kalan son yufkayı da en üste kapatarak artan sütlü karışımı böreğin üzerine dökün. Önceden ısıtılmış 190C fırında üzeri kızarana dek pişirin. Sıcak servis yapın.


notlar: tarifte tepsiye serilen ilk yufkanın kenarlarını koparınca ne yapacağımız söylenmiyordu, ben onları da tepsiye dizdim ancak fazla gelir diye 5. yufkayı biraz küçülterek kullandım. En üst katın kenarlarını böreğin altına kıvırdım.

Pişerken kenarlarda biriken sütlerden dibi tutacak diye korktum ama kolay çıktılar. Bir de altının iyice pişmesi söyleniyordu ben üzeri kızarınca üstüne folyo kapatıp bir süre daha pişirmeye devam ettim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder